Mengurus Sikap Pekerja Bermasalah Secara Profesional

26-27 Oct, 2020, Virtual Classroom Training

IPA Training is Registered with

Learn from the Best

ANANTHY SANKARAN adalah seorang graduan dalam bidang pentadbiran perniagaan dan mempunyai ijazah Sarjana dalam bidang Pengajian Peradaban (Masters in Civilization Studies).

 

Beliau telah berkecimpung di dalam bidang Latihan dan Pembangunan Sumber Manusia selama 10 tahun. Sepanjang tempoh ini beliau telah melatih ramai pekerja sektor korporat mahupun awam di dalam bidang pengurusan perniagaan. Beliau juga pernah berkhidmat sebagai seorang juru runding di PERHEBAT (Perbadanan Hal-Ehwal Angkatan Tentera) dalam bidang Keusahawanan.

 

Antara syarikat-syarikat yang pernah mendapat khidmat nasihat dan latihan beliau adalah Boustead Holdings, Asahi, Samsung, Federal Auto (Volvo), Sheraton Hotel, Istana Hotel, Perodua, F&NCC, Petronas, BP Chemical, Holiday Inn, Brothers Industries, Prudential Insurance, MNI Insurance, Miri Port dan banyak lagi. Selain melatih peserta dalam bidang pengurusan perniagaan, beliau juga pernah berkhidmat dengan seorang tokoh TQM, Philip Crosby, yang terkenal di seluruh dunia.

 

Sebagai seorang pelatih yang profesional, beliau mampu mengendalikan kursus di dalam Bahasa Inggeris mahupun Bahasa Malaysia. Ananthy juga pernah menerima anugerah sebagai “Best Trainer” dari sebuah firma Latihan dan Rundingan yang terkenal di negara kita.

 

Beliau juga pernah berkhidmat di syarikat Matrix Asia, Boustead Holdings, CMC, International Training Centre, Partners-In-Quality dan East Asia Quality Consultants.

 

Beliau merupakan seorang yang amat percaya kepada prinsip “Di sebalik kejayaan sesebuah syarikat terhadap sepasukan pekerja yang berdedikasi”. Beliau juga banyak memberi ceramah kepada pekerja tentang bagaimana perubahan sikap boleh membawa kejayaan dan manfaat untuk terus maju ke hadapan di dalam hidup.

Venue Details

Virtual Classroom Training

Contact us

Juliany,
03 2283 6109
juliany@ipa.com.my

Phoebe,
03 2283 6100
phoebe@ipa.com.my 

FOR CUSTOMISED IN-HOUSE TRAINING
Jane,
03 2283 6101
Jane@ipa.com.my

ADDRESS 
A-28-5, 28th Floor, Menara UOA Bangsar, 
No.5, Jalan Bangsar Utama 1, 
59000 Kuala Lumpur
www.ipa.com.my

KANDUNGAN KURSUS
  • Bagaimana Majikan Menilai Pekerja
  • Analisa Personaliti Di Tempat Kerja
  • Mengurus Emosi Dengan Cara Yang Berkesan
  • Rahsia Komunikasi Yang Berkeyakinan
OBJEKTIF

Perhubungan interpersonal yang profesional membantu anda memahami dan menyelami sikap manusia yang unik di tempat kerja. Prestasi seseorang pekerja amat bergantung kepada sikap dan perhubungan beliau dengan majikan dan pekerja lain. Lantas, kecemerlangan diri dan keharmonian pejabat dapat ditingkatkan jika pekerja bermasalah dapat diurus secara profesional.

SETELAH MENGHADIRI KURSUS INI PARA PESERTA AKAN DAPAT…
  1. Mengenalpasti Sejauh Mana Sikap Profesional Menyumbang Terhadap Perhubungan Interpersonal Dengan Pekerja Bermasalah.
  2. Mempelajari Kehendak Pekerja Bermasalah Dengan Lebih Jelas.
  3. Mengurangkan Sensitiviti Dan Mengurus Emosi Dengan Baik.
  4. Menonjolkan Imej Yang Lebih Profesional Di Tempat Kerja.
SIAPA YANG PATUT HADIR
Khusus untuk Pengurus, Eksekutif dan Penyelia.
METODOLOGI
  • Ceramah
  • Perbincangan
  • Kajian Kes
    Latihan
  • Aktiviti
  • Analisa Diri
HARI PERTAMA
9:00

BAGAIMANA MAJIKAN MENILAI PEKERJA

  • 3 Faktor Penyumbang KPI
  • Cabaran Yang Diberi oleh Pekerja Bermasalah
  • Menyelami Cara Pemikiran Manusia Bermasalah
10.45

ANALISA PERSONALITI DI TEMPAT KERJA

  • Memahami 3 Sifat Semulajadi Manusia
  • 6 Kategori Pekerja Bermasalah Di tempat kerja
  • Bagaimana Anda Memainkan Peranan Yang Profesional?
12.30

Tamat Hari Pertama

HARI KEDUA
9:00

MENGURUS EMOSI DENGAN CARA YANG BERKESAN

  • Rahsia Di sebalik Pemikiran Logik dan Emosi
  • Teknik Pengawalan Emosi Yang Berkesan
  • Menukar Persepsi Negatif
10.45

RAHSIA KOMUNIKASI YANG BERKEYAKINAN

  • Teknik Penggunaan Ayat dan Nada Suara
  • Mengurus Bahasa Isyarat
  • Ciri-ciri Personaliti Cemerlang
12.30

Kursus Tamat