ANANTHY SANKARAN adalah seorang graduan dalam bidang pentadbiran perniagaan dan mempunyai ijazah Sarjana dalam bidang Pengajian Peradaban (Masters in Civilization Studies).
Beliau telah berkecimpung di dalam bidang Latihan dan Pembangunan Sumber Manusia selama 10 tahun. Sepanjang tempoh ini beliau telah melatih ramai pekerja sektor korporat mahupun awam di dalam bidang pengurusan perniagaan. Beliau juga pernah berkhidmat sebagai seorang juru runding di PERHEBAT (Perbadanan Hal-Ehwal Angkatan Tentera) dalam bidang Keusahawanan.
Antara syarikat-syarikat yang pernah mendapat khidmat nasihat dan latihan beliau adalah Boustead Holdings, Asahi, Samsung, Federal Auto (Volvo), Sheraton Hotel, Istana Hotel, Perodua, F&NCC, Petronas, BP Chemical, Holiday Inn, Brothers Industries, Prudential Insurance, MNI Insurance, Miri Port dan banyak lagi. Selain melatih peserta dalam bidang pengurusan perniagaan, beliau juga pernah berkhidmat dengan seorang tokoh TQM, Philip Crosby, yang terkenal di seluruh dunia.
Sebagai seorang pelatih yang profesional, beliau mampu mengendalikan kursus di dalam Bahasa Inggeris mahupun Bahasa Malaysia. Ananthy juga pernah menerima anugerah sebagai “Best Trainer” dari sebuah firma Latihan dan Rundingan yang terkenal di negara kita.
Beliau juga pernah berkhidmat di syarikat Matrix Asia, Boustead Holdings, CMC, International Training Centre, Partners-In-Quality dan East Asia Quality Consultants.
Beliau merupakan seorang yang amat percaya kepada prinsip “Di sebalik kejayaan sesebuah syarikat terhadap sepasukan pekerja yang berdedikasi”. Beliau juga banyak memberi ceramah kepada pekerja tentang bagaimana perubahan sikap boleh membawa kejayaan dan manfaat untuk terus maju ke hadapan di dalam hidup.
Remote Online Training - Public
Juliany,
03 2283 6109
juliany@ipa.com.my
Phoebe,
03 2283 6100
phoebe@ipa.com.my
FOR CUSTOMISED IN-HOUSE TRAINING
Jane,
03 2283 6101
Jane@ipa.com.my
ADDRESS
A-28-5, 28th Floor, Menara UOA Bangsar,
No.5, Jalan Bangsar Utama 1,
59000 Kuala Lumpur
www.ipa.com.my
KANDUNGAN KURSUS |
|
OBJEKTIF KURSUS |
Antara faktor yang menjadi pemangkin kepada penurunan tahap produktiviti di tempat kerja merupakan tekanan dan emosi yang negatif. Ramai pekerja kurang sedar betapa pentingnya pengurusan emosi untuk meningkatkan tahap produktiviti dan mutu kerja.
Kepintaran Emosi (EQ) banyak membantu pekerja mengorak langkah ke arah meningkatkan tahap kecekapan(KPI) yang menjadi kriteria penting untuk diiktiraf sebagai “pekerja cemerlang”.
Sejurus itu, Kepintaran Intelek (IQ) juga amat diperlukan untuk membuat keputusan dan penyelesaian masalah yang lojik serta rasional.
Kursus ini membantu pekerja mencapai keseimbangan mengurus tugas dan manusia di organisasi masing-masing. Penggunaan kedua-dua teknik ini secara konsisten dapat membantu organisasi mencapai sasaran serta mengecapi kejayaan di masa hadapan. |
SETELAH MENGHADIRI KURSUS INI, ANDA AKAN DAPAT… |
|
SIAPA YANG PATUT HADIR |
|
METODOLOGI |
Perbincangan, Kes Kajian, Latihan, Aktiviti, Analisa Diri |
APA YANG AKAN DIPLAJARI | |||||||||
|
|