RAVI KANA
Ravi merupakan seorang jurulatih dan konsultan yang berpengalaman selama 33 tahun dalam bidang Pengurusan Rekod dan Fail. Beliau bertugas sebagai Konsultan Pengurusan Rekod dan memberikan perkhidmatan dalam semua hal ehwal Pengurusan Rekod dan Fail termasuk:
• Mengimplimentasikan Sistem Fail dan Rekod Konvensional
• mencadangkan barangan/produk yang terbaik dan sesuai untuk
penyelengaraan dan pemeliharaan fail
• merekabentuk pusat rekod dalaman dengan semua kemudahan
• perkhidmatan mengurus dan memelihara rekod jabatan kerajaan
dipusat rekod swasta
• Mewujudkan sistem applikasi Rekod Elektronik
• membekal sistem applikasi barkod
• Mereka bentuk rak mekanikal mobile
• Perkhidmatan pengimbasan rekod keformat digital dan sebagainya.
Beliau telahpun menolong lebih daripada 1,000 agensi kerajaan dan syarikat swasta menambah baiki Pengurusan Rekod dan Fail mereka untuk keberkesanan dan kecekapan yang lebih produktif.
Beliau juga membentangkan kertas kerja di Konyensyen Pengurusan Rekod di PICC pada 5 & 6 November 2007, yang dianjurkan oleh ARKIB NEGARA MALAYSIA untuk lebih kurang 1,000 kakitangan dari pelbagai jabatan kerajaan Malaysia.
Beliau berkelulusan “honors graduate” didalam Pengurusan Hotel daripada Toulouse, France dan sedang menjalani kursus “Certified Records Manager (CRM)” daripada USA. CRM adalah merupakan Sijil Profesional yang bertaraf antarabangsa.
Beliau juga mempunyai pengalaman kerja dan pengurusan dalam semua aspek sebuah organisasi daripada pemasaran, pengurusan strategik, pentadbiran, Pembelian dan Pengurusan Inventori dan Kewangan. Ini menolong beliau memahami semua aspek sebuah organisasi dan kaitan antara satu sama lain.
Diantara agensi-agensi dimana beliau terlibat secara langsung mengendalikan program kursus berkenaan dan mengimplementasi Pengurusan Rekod ialah:
1. Jabatan Peguam Negara
2. Mampu
3. Kementerian Pelajaran Malaysia
4. Jabatan Perkhidmatan Awam, BKP & Pasca
5. Hospital Klang
6. Suruhanjaya Perkhidmatan Pelajaran
7. Polis DiRaja Malaysia
8. Jabatan Penerangan
9. Jabatan Agama Islam Selangor
10. Jabatan Kerjaraya Selangor & WP
11. Jabatan Ukur dan Pemetaan Pulau Pinang
12. Jabatan Hartanah
13. SUK Selangor
14. Kementerian Kewangan
15. Dewan Bahasa & Pustaka
16. Kementerian Tanah dan semua pejabat tanah dan daerah di Malaysia,
17. Kementerian Dalam Negeri
18. Kementerian Permuahan Kerajaan Tempatan
19. Malaysia France Institute
20. UTM
21. Rentokil Initial
22. Tenaga Nasional Bhd
23. Telekom Malaysia Bhd
24. Ericsson
25. Island & Peninsula
26. Majlis Bandaraya Melaka Bersejarah
27. Malaysia Airport Bhd
28. Mindef
29. CREAM
30. Amanah Raya Berhad
31. Agensi Antidadah
32. MINDEF
33. Majlis Perbandaran Temerloh
34. EPIC Berhad
CONCORDE HOTEL KUALA LUMPUR
2, Jalan Sultan Ismail,,
50250 Kuala Lumpur,
- 50250
Phone : (603) 2144 2200
https://kualalumpur.concorde hotelsresorts.com/
Juliany,
03 2283 6109
juliany@ipa.com.my
Phoebe,
03 2283 6100
phoebe@ipa.com.my
FOR CUSTOMISED IN-HOUSE TRAINING
Jane,
03 2283 6101
Jane@ipa.com.my
ADDRESS
A-28-5, 28th Floor, Menara UOA Bangsar,
No.5, Jalan Bangsar Utama 1,
59000 Kuala Lumpur
www.ipa.com.my
KANDUNGAN KURSUS |
|
SELEPAS MENGHADIRI KURSUS INI, ANDA AKAN DAPAT… |
|
SIAPA YANG PATUT HADIR |
Kakitangan yang terlibat dalam Pengurusan Rekod, “Document Controller”, “Auditor”, Pegawai dan Kerani Fail, Pegawai Kualiti, Eksekutif daripada lain-lain pangkat dan jawatan. |
METODOLOGI |
|
HARI PERTAMA | ||||||||||||||||||
|
HARI KEDUA | ||||||||||||||||||
|