RAVI KANA
Ravi merupakan seorang jurulatih dan konsultan yang berpengalaman selama 33 tahun dalam bidang Pengurusan Rekod dan Fail. Beliau bertugas sebagai Konsultan Pengurusan Rekod dan memberikan perkhidmatan dalam semua halehwal Pengurusan Rekod dan Fail termasuk:
• Pengimplementasian Sistem Fail dan Rekod Konvensional
• Mencadangkan barangan/produk yang terbaik dan sesuai untuk penyelenggaraan dan pemeliharaan fail
• Mereka bentuk pusat rekod dalaman dengan semua kemudahan
• Perkhidmatan mengurus dan memelihara rekod jabatan kerajaan dipusat rekod swasta
• Mewujudkan sistem aplikasi Rekod Elektronik
• Membekal sistem aplikasi barkod
• Mereka bentuk rak mekanikal mobile
• Perkhidmatan pengimbasan rekod keformat digital dan sebagainya.
Beliau telahpun menolong lebih daripada 1,000 agensi kerajaan dan syarikat swasta menambah baiki Pengurusan Rekod dan Fail mereka untuk keberkesanan dan kecekapan yang lebih produktif.
Beliau juga membentangkan kertas kerja di Konyensyen Pengurusan Rekod di PICC pada 5 & 6 November 2007, yang dianjurkan oleh ARKIB NEGARA MALAYSIA untuk lebih kurang 1,000 kakitangan dari pelbagai jabatan kerajaan Malaysia.
Beliau berkelulusan “honors graduate” didalam Pengurusan Hotel daripada Toulouse, France dan sedang menjalani kursus “Certified Records Manager (CRM)” daripada USA. CRM adalah merupakan Sijil Profesional yang bertaraf antarabangsa.
Beliau juga mempunyai pengalaman kerja dan pengurusan dalam semua aspek sebuah organisasi daripada pemasaran, pengurusan strategik, pentadbiran, Pembelian dan Pengurusan Inventori dan Kewangan. Ini menolong beliau memahami semua aspek sebuah organisasi dan kaitan antara satu sama lain.
Diantara agensi-agensi dimana beliau terlibat secara langsung mengendalikan program kursus berkenaan dan mengimplementasi Pengurusan Rekod ialah:
O Jabatan Peguam Negara
O MAMPU
O Kementerian Pelajaran Malaysia
O Jabatan Perkhidmatan Awam, BKP & Pasca O Hospital Klang
O Suruhanjaya Perkhidmatan Pelajaran O Polis DiRaja Malaysia
O Jabatan Penerangan O Jabatan Agama Islam Selangor
O Jabatan Kerjaraya Selangor & WP
O Jabatan Ukur dan Pemetaan Pulau Pinang
O Jabatan Hartanah
O SUK Selangor
O Kementerian Kewangan
O Dewan Bahasa & Pustaka
O Kementerian Tanah dan semua pejabat tanah dan daerah di Malaysia,
O Kementerian Dalam Negeri
O Kementerian Perumahan dan Kerajaan Tempatan
O Malaysia France Institute
O UTM
O Rentokil Initial
O Tenaga Nasional Bhd
O Telekom Malaysia Bhd
O Ericsson
O Island & Peninsula
O Majlis Bandaraya Melaka Bersejarah
O Malaysia Airport Bhd
O CREAM
O Amanah Raya Berhad
O Agensi Antidadah
O MINDEF
O Majlis Perbandaran Temerloh
O EPIC Berhad
AC Hotel Kuala Lumpur by Marriott
9 Jalan Lumut,
Off Jalan Ipoh,
50400 Kuala Lumpur
- 50400
Phone : (603) 4042 8000
https://www.marriott.com/en-us/hotels/kulka-ac-hotel-kuala-lumpur/overview/?scid=45f93f1b-bd77-45c9-8dab-83b6a417f6fe&y_source=1_ MTQ2NDU5MDEtNDgzLWxvY2F0a W9uLndlYnNpdGU%3D
Juliany,
03 2283 6109
juliany@ipa.com.my
Phoebe,
03 2283 6100
phoebe@ipa.com.my
FOR CUSTOMISED IN-HOUSE TRAINING
Jane,
03 2283 6101
Jane@ipa.com.my
ADDRESS
A-28-5, 28th Floor, Menara UOA Bangsar,
No.5, Jalan Bangsar Utama 1,
59000 Kuala Lumpur
www.ipa.com.my
KANDUNGAN KURSUS |
|
PENGENALAN |
ISO 15489 menetapkan konsep dan prinsip asas untuk pengwujudan, penawanan dan pengurusan rekod. Piawaian ini digunakan untuk rekod dalam sebarang format, struktur atau persekitaran teknologi, tanpa mengira masa. |
SELEPAS MENGHADIRI KURSUS INI, ANDA AKAN DAPAT MENDALAMI FAHAMAN PENGURUSAN REKOD DAN FAIL BERDASARKAN PIAWAIAN 1SO 15489: |
|
SIAPA YANG PATUT HADIR |
Kakitangan yang terlibat dalam Pengurusan Rekod, Document Controller, Auditor, Pegawai dan Kerani Fail, Pegawai Kualiti, Eksekutif ripada lain-lain pangkat dan jawatan. |
METODOLOGI |
|
HARI PERTAMA | ||||||||||||||||||
|
HARI KEDUA | ||||||||||||||||||
|